Η Σοφία αποφοίτησε φέτος από την Α’ Λυκείου, στο 1ο Λύκειο Θήβας. Τα αγαπημένα της μαθήματα είναι τα Αρχαία, η Χημεία και η Φυσική, ενώ της αρέσει πολύ και η Γυμναστική. “Γι’ αυτό είμαι και αρκετά μπερδεμένη!” εξηγεί, καθώς αναφέρεται στα ποικίλα ενδιαφέροντά της. “Είμαι ανάμεσα στη θεωρητική κατεύθυνση και στην υγείας. Από τη θεωρητική σκέφτομαι τη Νομική και από την υγείας τη στρατιωτική Οδοντιατρική, δύο σχολές που σου δίνουν ένα δυνατό πτυχίο με αρκετές προοπτικές”.
Οι αμφιβολίες της Σοφίας και τα πολλά ξεχωριστά της ενδιαφέροντα δεν αποτελούν την εξαίρεση. “Πολλά παιδιά είμαστε διχασμένα ή μπορεί να μην ξέρουμε τις προοπτικές που μπορεί να έχει ένα επάγγελμα”, εξηγεί και συνεχίζει “Το The Tipping Point μας έδωσε την ευκαιρία να καταλάβουμε τι μπορούμε να κάνουμε, σε ποια σχολή μπορούμε να πάμε και να ανακαλύψουμε τα ενδιαφέροντά μας”.
Συνεχίζοντας τη συζήτηση με τη Σοφία, εκείνη αφηγείται τις πρώτες της εντυπώσεις από το πρόγραμμα. “Είχα ενθουσιαστεί πολύ στην πρώτη συνεδρία! Μας είχαν πει ότι θα γίνει με έναν γιατρό, ο οποίος έκανε άσκηση στη γενική χειρουργική (...). Είχα ετοιμάσει ήδη ερωτήσεις γιατί σκέφτομαι στο μελλον κάποια χειρουργική ειδικότητα” ενώ ενθουσιασμένοι/ες ήταν και οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριές της. “Ήταν και οι συμμαθητές μου πάρα πολύ δραστήριοι, δηλαδή είχαμε όλοι ετοιμάσει τις ερωτήσεις μας”. Όπως εξηγεί στη συνέχεια, ο μέντορας ήταν πολύ κατατοπιστικός και έλυσε όλες τις απορίες των μαθητών/τριών. “Μας είπε πάρα πολλά πράγματα, όπως ότι είναι ένα πάρα πολύ ανοιχτό επάγγελμα με την έννοια ότι μπορείς να δουλέψεις παντού με αυτό το πτυχίο [...] Ήταν πάρα πολύ ευγενικός, πάρα πολύ πρόθυμος”. Ήταν τόσος ο ενθουσιασμός των συμμετεχόντων/ουσών που ζήτησαν να πραγματοποιήσουν και δεύτερη συνεδρία με τον μέντορα, όπως θυμάται και αφηγείται η Σοφία.
Μια συνεδρία που ξεχώρισε η Σοφία ήταν με μέντορα ο οποίος αν και είχε ολοκληρώσει τη σχολή Ικάρων, είχε στη συνέχεια ακολουθήσει μια ακαδημαϊκή πορεία. “Ήταν πολύ ρεαλιστικά αυτά που μας είπε, μας προσγείωσε και καλά έκανε!” λέει η ίδια, εξηγώντας ότι μπόρεσε μέσα από τη συζήτηση αυτή να κατανοήσει καλύτερα τις προοπτικές, τις δυσκολίες και τις δυνατότητες που θα της πρόσφερε αυτή η επιλογή και τη βοήθησε να επανεξετάσει τα θέλω της. Επισημαίνει ακόμα ότι οι συνεδρίες αυτές αποτέλεσαν έναυσμα για εκείνη να αναζητήσει περισσότερες σχετικές πληροφορίες, ακόμα και έξω από το πλαίσιο του προγράμματος και του σχολείου. “‘Εκατσα και τα έψαξα μετά και μόνη μου γιατί είναι πολύ σημαντικό για μένα να γνωρίζω τι προοπτικές έχει κάτι μετά”. Ο αριθμός των επιλογών μπορεί να είναι μεγάλος και πιεστικός, αλλά ένα μέρος αυτού του άγχους μειώνεται όταν οι μαθητές/τριες διαπιστώνουν ότι όχι μόνο υπάρχει μεγάλος χώρος ευελιξίας όσον αφορά την πορεία που θα επιλέξουν, αλλά και άφθονος χώρος για βήματα επαναπροσδιορισμού στην πορεία. Όπως αναφέρει η Σοφία “Έμαθα πάρα πολλά πράγματα για τα επαγγέλματα και τις προοπτικές τους, αλλά και ότι μπορείς να τελειώσεις μια σχολή και να καταλήξεις να ασχολείσαι με κάτι τελείως διαφορετικό, γιατί πλέον όλα τα επαγγέλματα είναι πολύ ευρέα”.